Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności kartą płatniczą lub od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem.
Paczkomaty InPost to najnowocześniejsza w Polsce sieć ponad 19 000 maszyn, stanowiąca największą tego typu strukturę biznesową w Polsce. Siłą automatów Paczkomat® jest przede wszystkim szybkość i wygoda działania. Maszyny zlokalizowane są w bliskim sąsiedztwie osiedli oraz sklepów i czynne są 24/7, dzięki czemu możemy łatwo odbierać paczki podczas wieczornego spaceru z psem lub przy okazji załatwiania innych spraw. Istotnym atutem automatów Paczkomat® jest również szybkość działania: aż 98% przesyłek trafia do odbiorców już następnego dnia! Za pośrednictwem Paczkomatów InPost możesz odebrać towar o wartości do 5000 zł brutto. Przesyłki docierają do Paczkomatu InPost zwykle w ciągu jednego dnia roboczego od momentu nadania paczki. Na odbiór zamówienia masz 48 godzin - po tym czasie paczka zostanie przewieziona do najbliższego Oddziału InPost. Z uwagi na ograniczone rozmiary skrytek, do Paczkomatów dostarczane są jedynie przesyłki, których wymiary nie przekraczają gabarytu C: 39 x 36 x 62 cm, a waga nie przekracza 25 kg.
- Osoba robiąca zakupy przez Internet – po zamówieniu przesyłki do Paczkomatu InPost - otrzyma SMS i e-mail z kodem odbioru. Aby odebrać przesyłkę wystarczy wpisać na panelu Paczkomatu InPost numer telefonu komórkowego oraz otrzymany kod odbioru, a skrytka z oczekiwaną przesyłką otworzy się.
- W ciągu 2 dni roboczych od momentu nadania paczki, przesyłka znajdzie się w paczkomacie. Odbiór paczki jest możliwy o dowolnej porze dnia czy nocy.
- Jeśli Klient nie odbierze przesyłki w ciągu 3 dni, zostanie ona przewieziona do najbliższego Oddziału InPost. O adresie, pod którym paczka będzie czekać do odbioru Klient zostanie poinformowany SMS-em i e-mailem. W przypadku nieodebrania przesyłki w ciagu 14 dni od momentu doręczenia jej do Paczkomatu InPost, InPost zwróci przesyłkę Nadawcy na jego koszt, pobierając opłatę równą kwocie nadania tej przesyłki.
Paczka w Weekend to wygodna usługa, która wprowadza możliwość dostaw do automatu Paczkomat również w weekendy. Paczki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do automatu Paczkomat, PaczkoPunktu albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w piątek zgodnie z godziną graniczną dla danego kodu pocztowego (https://inpost.pl/godziny-odbiorow).
Koszt przesyłki podany jest wraz z kwotą ubezpieczenia - paczki każdorazowo są ubezpieczane do wielkości wartości zamówienia. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia taśm firmowych, kompletność otrzymanego towaru należy sprawdzić w obecności kuriera. W razie stwierdzenia braków należy sporządzić protokół (jest on jedyną podstawą do przyjęcia reklamacji niekompletności towaru). Przesyłki docierają do adresata zwykle następnego dnia po nadaniu. W przypadku chwilowego braku towaru w magazynie, zostaniesz poinformowany o tym fakcie i związanym z tym ewentualnym wydłużeniem czasu realizacji zamówienia.
Wysłaną paczkę można śledzić:
- na stronie inpost.pl/sledzenie-przesylek,
- poprzez aplikację na Androida, iOS, Huawei
- za pomocą Asystenta Googla. Rozmowę zaczyna się od frazy „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat. Do lokalizacji przesyłki potrzebny jest numer telefonu i ostatnie 4 cyfry numeru przesyłki.
- za pomocą WhatsApp. Wystarczy w tej aplikacji wysłać pod numer 722 444 000 zapytanie do chatbota o status paczki podając numer telefonu i ostatnie cztery cyfry numeru przesyłki. Rozmowa wygląda jak z Asystentem Googla. Więcej informacji tutaj.
Możliwości aplikacji:
- w aplikacji dostępna jest mapa paczkomatów - z łatwością znajdziesz ten najbliższy,
- otrzymujesz powiadomienia o statusie przesyłki,
- jeśli zamówiłeś więcej paczek, każda z nich jest pokazywana osobno,
- paczki zostaną domyślnie posortowane ze względu na to, na jakim etapie podróży się znajdują,
- dzięki funkcji notyfikacji geofencing dostaniesz przypomnienie o odbiorze paczki, gdy znajdziesz się w pobliżu paczkomatu,
- możesz zdalnie otworzyć skrytkę paczkomatu (stojąc przed paczkomatem),
- przy zamówieniach paczek za pobraniem, masz możliwość zapłaty za paczki pobraniowe przy pomocy aplikacji. Płatność aplikacją obejmuje wszystkie popularne możliwości szybkich transakcji: Blik, przelew, karta kredytowa,
- możesz zarchiwizować daną przesyłkę gdybyś jej dane potrzebował w przyszłości.
POZNAJ ZASADY BEZPIECZEŃSTWA InPost
Wiadomości SMS
- Uważaj na fałszywe smsy.
- Informujemy, że InPost nigdy nie wysyła SMS-ów z informacją o dopłatach. Wszelkie informacje na temat rozliczeń pojawiają się wyłącznie w Managerze Paczek lub na fakturze.
- Uważaj na wiadomości, które wymagają od Ciebie wysłania płatnego SMS-a w celu „pobrania informacji o paczce”.
- Wysłanie SMS-a nalicza opłatę, która trafia na konto oszustów.
- Jeżeli wiadomość wydaje Ci się podejrzana, sprawdź ją „u źródła”, czyli w firmie, która wysłała wiadomość.
- Zadzwoń, napisz lub zapytaj bezpośrednio. Nigdy nie wybieraj numeru telefonu podanego w takiej wiadomości email lub SMS, a zamiast tego wejdź na stronę firmy, która wysłała SMS lub email i użyj kontaktu podanego na stronie.
Wiadomości email
- Zwróć uwagę, czy w adresie email nie ma literówki.
- Przestępcy wysyłają niebezpieczne wiadomości email z fałszywych, ale podobnie brzmiących adresów, jak @intops.pl, @impost.pl czy @inpost-eu.pl. Maile, które rozsyłają cyberprzestępcy, różnią się od oryginałów przede wszystkim pisownią, dziwnym, podejrzanym adresem i załącznikami.
- Prawdziwe maile z powiadomieniami od InPost nigdy nie zawierają żadnych załączników!
- W przypadku otrzymania wiadomości z załącznikiem, pod żadnym pozorem nie otwieraj pliku (najczęściej z rozszerzeniem .doc, .txt lub PDF). Ponadto, w treści zawirusowanych wiadomości pojawia się często sformułowanie „list przewozowy", którego nigdy nie używamy.
- Uważaj na maile, które wymagają od Ciebie wysłania płatnego SMS-a w celu „pobrania informacji o paczce”.
- Wysłanie SMS-a nalicza opłatę, która trafia na konto oszustów.
Aplikacje
- Pobieraj aplikacje tylko z legalnego, autoryzowanego źródła.
- Zachowaj zdrowy rozsądek w kontekście tych zainstalowanych na smartfonie. Naszą aplikację mobilną InPost Mobile (to najlepszy sposób na śledzenie paczek) możesz pobrać – w zależności od systemu operacyjnego, który posiadasz – tutaj:
- Google Play
- App Store
- Huawei AppGallery
- Zabezpiecz dostęp do swoich aplikacji.
- Telefon zabezpiecz hasłem lub PINem (ale nic w stylu 1234, 9876) i korzystaj z blokady na odcisk palca. Komputer zabezpiecz hasłem, możesz również zaszyfrować dysk twardy.
- Pamiętaj o aktualizacjach, bo poprawiają bezpieczeństwo telefonu i aplikacji.
- Dbaj o to, by były zawsze zainstalowane.
Urządzenia
- Uważaj na ogólnodostępne sieci WiFi.
- Nazwa sieci może być podoba do miejsca, w którym się znajdujesz (np. „Bezpieczna Siec Centrum Handlowego”), ale nie musi to oznaczać, iż jest to sieć wystawiona przez zarządcę obiektu. Złota zasada: jeśli naprawdę nie musisz, nie korzystaj. Znacznie lepiej do pracy czy rozrywki w podróży wykorzystać hotspot udostępniony z Twojego smartfona.
- Sprawdzaj dokładnie adresy internetowe stron, które odwiedzasz ze swojego urządzenia. Prawidłowo zapisana strona powinna mieć protokół HTTPS, czyli https://.
- Nie podłączaj do komputera znalezionych przypadkowo dysków zewnętrznych i innych nośników USB.
- Nigdy nie wiesz, czy są bezpiecznie, i czy nie przenoszą wirusa. Najlepiej, jeśli sprawdzisz taki nośnik na starym komputerze bez podłączenia do Internetu lub w serwisie komputerowym.